6097241609 |
Acompanyament emocional i gestió de conflictes a l'aula |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
14/10/2021 - 11/11/2021 (12 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ZER L'Eral |
|
pl. de les Escoles, s/n (Sarroca de Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Formació en format virtual. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els professionals de l’educació tenim la responsabilitat d’aprendre a gestionar de forma sostenible, adaptativa i positiva el nostre món emocional per a que la nostra energia afectiva s’orienti al nostre creixement personal, augmenti la qualitat de les nostres relacions i millori el món en què vivim. Quan la persona millora, tot el que l’envolta també evoluciona.
El desenvolupament de les diferents competències
emocionals i socials avui en dia és essencial, tant per al benestar personal com per poder oferir, en la tasca de docent, la nostra millor versió, acompanyant amb serenitat i il·lusió a l'alumnat i fent-los de mirall per a la seva gestió emocional.
La reflexió, l’anàlisi i el qüestionar-se sobre l’àmbit emocional, les relacions intra i interpersonals, serà la base per aconseguir un canvi de mirada en la tasca docent, afavorir les relacions d’equip, millorar el clima i la convivència i acompanyar l’alumnat. La gestió efectiva i restaurativa dels conflictes serà una peça clau en aquestes competències emocionals.
|
| |
Objectius |
1. Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio- emocionals i habilitats de vida).
2. Reflexionar sobre la importància de generar espais amables i emocionalment protegits que facilitin l’expressió emocional, la reflexió, la cohesió de l’equip i el coneixement.
3. Reflexionar sobre les necessitats emocionals de la comunitat educativa (docents, alumnes, famílies) i cercar formes de gestió d’aquestes necessitats.
4. Desenvolupar les competències emocionals necessàries per sostenir i acollir el mon emocional dels i les alumnes i les famílies davant situacions imprevistes com les que estem vivint en l’actualitat. Gestió de la incertesa.
5. Conèixer i practicar estratègies de regulació emocional.
6. Generar una comunicació positiva cap a una mateixa persona i cap als altres.
7. Practicar tècniques assertives per millorar la comunicació amb els diferents agents (companys/es, famílies, alumnes).
8. Conèixer els passos essencials en la gestió positiva dels conflictes.
9. Conèixer i practicar els principis de l’enfocament restauratiu.
10. Generar un espai de trobada, reflexió, creixement personal i grupal.
|
| |
Continguts |
1. Les emocions
- Vivència de les nostres emocions i de les dels altres.
- Funció de les emocions.
- Tipus d’emocions i emocions bàsiques.
- Autoconsciència emocional.
- Espai emocional protegit.
2. Gestió emocional:
- Millora de la nostra capacitat de comprendre el que passa. Incertesa.
- Errors cognitius. Diàleg emocional intern i extern.
- Estratègies corporals: relaxació, respiració, mindfulness...
3. Dimensió intrapersonal – Autoconeixement.
- Autoestima.
- Tolerància a la frustració.
- Resiliència.
4. Dimensió interpersonal.
- Empatia. Legitimació d’emocions.
- Estils de comunicació. Comunicació no violenta. Assertivitat.
- Escolta atenta, activa i empàtica.
- Passos i preguntes en la gestió positiva dels conflictes.
- Principis de l’enfocament restauratiu.
Transferència a l'aula:
Es dibuixarà un camí paral·lel de creixement personal i millora professional. A través de dinàmiques s’arribarà a un coneixement dels aspectes teòrics essencials.
La formació serà vivencial i de reflexió per a poder arribar a l’experiència i practicar les diverses habilitats de forma efectiva, millorant les competències emocionals dels docents.
|
| |
Formador/a |
Mireia Seró
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència al 80% de les hores presencials de formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat adreçada al professorat de la ZER L'Eral.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
14/10/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
21/10/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
26/10/2021 |
1730 |
1830 |
Sessió 4 |
dimarts |
02/11/2021 |
1730 |
1830 |
Sessió 5 |
dijous |
11/11/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |